Vés al contingut

Projecte "ImpACT 2020-21"

09/2023 - Barcelona

El projecte ‘ImpACT’ ha estat sens dubte un projecte transformador a nivell social, que també ha provocat canvis en els Instituts participants i les entitats col·laboradores, així com en a la pròpia Fundació Adsis. Es tracta d’un projecte que pretén sembrar la llavor del canvi a través del consum, i s’ha portat a terme amb diversos nivells de Formació Professional.

Els i les joves participants han iniciat canvis en ells i elles mateixes i en l’entorn, amb propostes molt diverses, però totes amb un mateix enfocament: el consum responsable com a eina de transformació social.

Abast del projecte 'ImpACT' 2020-21

Durant el curs 2020-21, l’alumnat de 9 famílies professionals diferents dels Instituts Joan Brossa, Vall d’Hebron i Ferran Tallada ha portat a terme més de 30 activitats de servei, en col·laboració amb entitats com “Stop Mare Mortum”, l’hort comunitari “El tros del Marcel·lí”, “Espigoladors”, “Creadoness” i el “Parc Natural de Collserola”, entre d’altres. Les iniciatives de l’alumnat han anat des de xerrades i tallers sobre Comerç Just i cosmètica natural, fins a la construcció d’un hotel d’insectes, passant per voluntariat ambientals i paradetes de productes de Comerç Just.

Més del 90% dels i les joves participants afirmen haver gaudit de l’experiència, i no només això: més del 90% creu actualment que té una part de responsabilitat amb el que passa al món, i canviarà els seus hàbits per a lluitar contra les injustícies observades durant el projecte.

Aquestes dades afirmen una vegada més la importància d’apostar per la transformació social des de la base del canvi: l’educació.